keskiviikko 24. elokuuta 2016

Terveisiä Barcelonasta!

Hola a todos y saludos desde Barcelona!

Noniin, nyt ollaan päästy muutamasta säädöistä huolimatta vihdoin kirjauduttua tänne omaan blogiini. :D Pikkusen kesti laittaa kuulumisia tänne, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan, eikö? ;) Mutta joo ennen kun siirryin etelänlämpöön, koti-ikävä fiilis iski yllättäen enkä ole halunnut poistua omasta huoneestani ja varsinkin omasta sängystä. XD MUTTA, olin toisaalta hyvin innoissani tästä tulevasta reissusta, koska kaipaan lisää haastetta omaan elämään. :)
                                  

Elikkäs, 2 kuukauden Barcelona-reissu alkoi siten, että heräsin neljältä sunnuntaiaamulla valmistautumaan, jonka jälkeen isä ja isosisko saattoivat minut lentokentälle. Käytiin hetken aikaa syömässä kahvilassa ja juteltiin tulevista suunnitelmista, sillä vanhemmat tulevat käymään moikkaamaan mua syyskuun alussa. :) tosin ne menevät 60 km pohjoiseen olevaan Costa Brava nimiselle rannalle, eli tiedossa on siis pitkä matka, jos ne haluavat tulla käymään keskustassa.... :D Lento lähti varttia vaille, jolla lensin ensin Lontooseen ja sitten otin sieltä vaihtolennon Barcelonaan. Molemmilla siis lensin British Airwaysilla :P

Barcelonan lentokentälle saavuttuani suuntasin samantien Equity Point Sea Hostelliin, jossa tulen tekemään mun

työssäoppimisharjoitteluni. Kaupinki on käynyt niin tutuksi, että osasin suunnistaa hostellille ilman karttaa ja varsinkin kun pääsee käyttämään omaa kotikieltä, kaikkii sujui kuin tanssi. :D Hostellissani olen päässyt tutustumaan muutamiin työntekijöihin, jotka tulevat tukemaan mua koko harjoittelun ajan. 

Mun oli tarkoitus aloittaa harjoitteluni maanantaina, mutta sain kuulla, että se alkaa vasta tiistaina, jolloin työharjoittelunia ohjaava Marisa tulee käymään hostellissani. Käytin ylimäärästä vapaapäivää hyödykseni, jolloin kävin kiertelemässä ympäri kaupunkia. Ensiksi suuntasin kuuluisaan kauppakatuun nimeltään La Rambla, jossa olin tekemässä ostoksia sekä kävin syömässä. Sen jälkeen käväsin yhellä kalliolla, jossa oli linna nimeltään Castel Montjüic. Seuraavaksi oli tarkoitus mennä park Güiell nimiseen puistoon, mutta mulla ei ollut nettiä käytettävissä enkä voinut käyttää navigointikarttaa. Päätin kävellä oma-aloitteisesti kyseiseen paikkaan, mutta päädyin yllättäen Tibidabo vuoristoon (?), koska huomasin jossain vaiheessa, että vuoriston päällä oli kirkko, vaikka vähän ennen kyseistä huippuu huomasin, että se olikin huvipuisto...Hups XD. Noh, tulipa kuitenkin käveltyä. Kuuluisaa kirkkoo eli La Sagrada Falimiaa en ole jaksanut käydä kattomassa, sillä olen käynyt muutaman kerran vilkaisemassa viime vuonna ja viimeksi kuukausi sitten mun ollessani "välimerikiertueella", jolloin käväsin täällä pari päivää. :D


Ensimmäisellä viikolla mun työvuorot meni siten, että yhenä päivänä mulla on pari tuntii sekä aamulla että illalla ja 6h siesta tulee niitten väliin, toisena päivänä taas 7h putkeen (tauot pidän silloin kun siltä tuntuu). Aamuisin tulee yleensä oltuu siivoomassa ruokalaa sekä pistämällä likaiset astiat astianpesukoneeseen. Iltaisin tulee taas istuttuu respassa kollegan kanssa ja kyselen kaikennäköisiä asioita, mikä liittyy työtehtävään. Täällä hostellilla käy kyllä ihmisiä ympäri maailmaa, mutta tällä hetkellä lähinnä ranskalaisia, argentiinalaisia ja saksalaisia. :D musta on mukavaa että pääsee puhumaan ihmisten kanssa eri maista, paitsi ranskalaisten, joiden englanninkielentaito on melko huono.... :D mukavia ne kuitenkin ovat joten ei siinä mitään.

Viimeisten päivien aikana muutama kaveri tulivat käymään täällä Barcelonassa ja sinä aikana tuli käytyä rannalla uimassa, ajeltiin jetskillä merellä sekä käytiin syömässä espanjalaista tapasta ja tietenkin se pakollinen juoma, sangriaa. ;) Oli ihanaa moikkaa tuttavia erilaisessa ympäristössä. :D

Seuraavaksi odotan innolla, että pääsen tekemään respahommia omatoimisesti sekä näkemään mun omia vanhempiani, jotka tulevat käymään ensi viikon viikonloppuna. :) tältä erää tämä oli tässä, ja unohtumattomia kokemuksia odotellessa tulem kertomaan seuraavassa blogikirjoituksessa.

Nos vemos!! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti